U bent hier

Inschrijven in de gemeente Eindhoven

Als je naar Eindhoven verhuist, moet je je inschrijven bij de gemeente. Een verhuizing doorgeven kan vanaf 30 dagen voor de verhuizing of tot 5 dagen erna. Geef je het later door? Dan wordt de dag van doorgeven de verhuisdatum. Geef je je verhuizing niet door, dan maak je kans op een boete!

Hoe inschrijven bij de gemeente Eindhoven?

Het inschrijven bij de gemeente kan online met je DigiD. Je kunt je verhuizing ook per post doorgeven door het verhuisformulier van de website van gemeente Eindhoven in te vullen en op te sturen. Als je liever bij de balie je verhuizing doorgeeft, moet je eerst een afspraak maken. 

Wat heb je nodig om je in te schrijven?

Heb je een afspraak gemaakt bij het stadskantoor om je in te schrijven in Eindhoven? Dan moet je een aantal dingen meenemen: 

  • Identiteitsbewijs
  • Een bewijs van bewoning (bijvoorbeeld een koopcontract, huurcontract of bij antikraak een gebruikersovereenkomst)

Meer details vind je op de website van de gemeente Eindhoven. Je kunt de wijziging van je woonsituatie aan de DUO doorgeven door met je DigiD in te loggen.

Wat moet je doen als je gaat verhuizen?

  • Geef je adreswijziging door aan de gemeente Eindhoven.
  • Geef je adreswijziging door aan de DUO.
  • Geef je adreswijziging door aan je universiteit of hogeschool en andere instanties.

Kamer vinden in Eindhoven

Ben je nog op zoek naar een kamer in Eindhoven? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks de nieuwste kamers in je mailbox!

Lees ook

Studentenhuis
wonen in eindhoven
Abonneren op